Vi söker Familjehemskonsulent

Arbetsbeskrivning

Arbetet som familjehemskonsulent innebär att du har ansvar för att rekrytera, utreda, utbilda och handleda familjehem. Platea arbetar med högt ställda krav på kvalitet i familjehemsvården och ditt bidrag för att fortsätta utveckla verksamheten blir viktigt. Arbetet som familjehemskonsulent är självständigt och kräver stor social kompetens, flexibilitet och samarbetsförmåga. I uppdraget ingår att du besöker familjehem i Värmland, Örebro och Dalarnas län. Du kommer också att delta i regelbundna klientkonferenser och handledningstillfällen i Hagfors där Platea har sitt huvudkontor.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är socionom och det är en fördel om du har vidarekompetens inom exempelvis Kbt (kognitiv beteende terapi) eller Psykoterapi. Meriterande är om du har erfarenhet av att handleda och utreda familjehem. Du ska ha goda kunskaper om aktuell lagsstiftning. Du har god samarbetsförmåga, engagemang och intresse för familjehemsplaceringar samt ett strukturerat och självständigt arbetssätt. Du är ansvarsfull, analytisk och flexibel och uttrycker dig väl i tal och skrift. Detta då arbetet till viss del består av skriftlig dokumentation samt muntlig handledning.

Stor vikt kommer att fästas vid din personliga lämplighet.

För denna tjänst är B-körkort ett krav och inhämtning av utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastnings- och misstankeregister kommer att bli aktuellt.

 

Intervjuer sker löpande…

Heltid 100 %…

Månadslön…

 

Kontakta Enhetschef Linda Eriksson tel. 0563-121 77 linda.eriksson@humana.se eller Föreståndare Birgitta Bergh 0563-121 05 birgitta.bergh@humana.se